torsdag 13 januari 2011

Var är mimpen?


Tittut! Här är jag!

mimpen har inte avlidit av börja-jobba-chocken. Bara nästan! Däremot har vår kamera gjort det. Skitkamera. Efter att man tagit ungefär ett kort så är det slut batteri. Och det går möjligen att fota uppemot tre foton utan blixt, men det funkar ju inte kvällstid när jag är hemma... Och jag blir gaaaaalen. Ingen kan köpa hem batterier i den takt som kameraeländet suger dem i sig :( Och bäbisen har börjat gååååå, och vi har inte kunnat fotoföreviga det (jo, med filmkameran, tack och lov).

Nå. Det gör ju att jag inte kan blogga två par fina trosor som jag sydde mig häromkvällen, eller det helt misslyckade paret barntrosor jag knåpade på igår som skulle bli till min 6-åring (och förvisso har hon liten rumpa, men inte så liten, de passar nog bättre på 1-årige lillebror!), eller den enormt kitschiga matlådeväskan som jag sydde mig idag.

Det enda obloggade foto jag har är en måttligt lyckad applikation, men det är min första någonsin så jag är nöjd ändå :) Det var flera små hål i stora dotterns favoritkofta, så jag lagade det med ett matchande tyg så att det inte skulle synas om det blev fult. Men hon blev sur för att inte hjärtat hade avvikande färg. Aldrig blir det riktigt rätt...

Men. Hav förtröstan! I'll be back!

1 kommentar:

  1. Köp en ny kamera. Man blir så frustrerad ändå när batterierna går åt sådär, och du har väl haft den ett tag? Låter så i alla fall.
    Jag är väldigt sugen på att se den färgglada väskan, så sätt fart!

    SvaraRadera