torsdag 6 januari 2011

Trosor!


Idag har jag sytt trosor. Det var ju ett rart litet projekt. Det tog lite tid med resåren men annars gick det snabbt och lätt.

Rosasvarta stjärnor från JNY design och vit FOE. Trosmönstret kommer från LG Sömnad och heter LG-trosan. Jag är inte så nöjd med hur jag fick till resåren, jag tyckte det bubblade sig lite men jag har inte kunnat luska ut vad jag gjorde för fel. Jag får meditera över frågan om ingen kan upplysa mig om svaret!

Äldsta dottern tyckte de var så snygga så hon vill också ha - således får det bli nästa projekt :)

Nå. Nu ska jag väl prova den här några vändor, men sitter den bra så får det bli några par till, för mitt förråd av passande trosor är skrämmande litet... :)

Sen. Mina vänner. I morgon börjar mimpen jobba på sitt inkomstbringande jobb igen. 2,5 års i princip sammanhängande föräldraledighet är över. Sytiden lär decimeras. Men jag hoppas jag ska hinna med denna ädla hobby ändå, för jag mår verkligen tokigt bra av att sy och knåpa på mina projekt. Det är väldigt avkopplande och rasande roligt!

2 kommentarer:

  1. Snygga trosor och stort LYCKA TILL imorgon! :D

    SvaraRadera
  2. Du jag tycker trosorna ser ut att kunna sitt obekvämt på rumpen!

    SvaraRadera