onsdag 5 januari 2011

En till väldigt grön laptopväska


Nej, jag var inte helt nöjd med den förra. Så efter en rätt lång ledtid tog jag igår itu med projektet. Det börjar vara dags. Om två dagar börjar jag jobba igen och behöver en fungerande väska för min dator!

Och tadaaa! Nu är jag sjukt nöjd! Inte bara med resultatet, men också med vägen dit. Jag fick verkligen anstränga mig för att inte stressa, det är ju själva "syendet" som är grejen, så jag mätte, strök, kliade mig i huvudet, provade, mätte en gång till, och sen satte jag igång :) Det blev några sprättomgångar men till slut blev jag så nöjd jag kan bli, den hade möjligen kunnat få bli 2 cm bredare, men strunt samma. Bättre än så här kan inte mimpen sy i dagsläget!

Den här väskan är emellertid lite mindre grön än den förra, jag har fodrat den med vita ditte från IKEA. Det gröna tyget är ett loppisfynd, ett gammalt påslakan! Väskan är fodrad med liggunderlag fram, bak och under, men inte på sidorna. Jag hoppas det räcker som stötdämpning. Locket har jag stadgat upp med vliseline som jag köpt från Bibbis, det behövdes för att inte bli så sladdrigt som i den förra väskan. Slutligen knappen! Den fick jag i ett julpysselbyte på SB av fina MammaTess! Jag tyckte den gamla lite slitna knappen gjorde susen ihop med det här tyget!

Jag övningssydde ungefär tio knapphål innan jag vågade ge mig på att sy i själva väskan, men det blev bra till slut. Och slutligen fick väskan ett tillbehör i form av en enkel tygpåse som man kan förvara laddningssladden i! En orange dragkedja från Bibbis fick tjänstgöra i den.


Det tog mig hela eftermiddagen och kvällen, med lite avbrott för diverse hushålleliga och barnumgängesbestyr. Men himmel så nöjd jag blev. Jag vet inte om man får bli så nöjd med saker man gör själv?! :)

Sen en liten bonusgrej som jag gjorde häromkvällen. Annas mysterieblock hittar du här. Jag var uppenbarligen inte riktigt nog noggrann, men det var kul ändå.

4 kommentarer:

  1. Oh vad kul att du använder "min" knapp ( finns fler om du vill ha,har två stora påsar*ler*)
    Och säger det igen, vad duktig du är!!!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Klart man får bli så där nöjd! Tänk vad härligt att kunna känna så om saker man gör, jag är ofta för kritisk mot mig själv!
    De blev tokfina!!!

    SvaraRadera
  3. Man ska bli skitnöjd med allting man gör själv tycker jag! :) Fin blev den, väskan, och det orange blixtlåset är perfekt. Hoppas den funkar riktigt bra live.
    Kul att du fick ihop stjärnan!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du är nöjd! Den är superfin och tyget är underbart! :)

    SvaraRadera