söndag 30 januari 2011

En veckas alster

En bunt bindor som såldes redan innan de syddes. Det är en kund som kommit åter och ville ha fler, känns extra roligt eftersom det förstås betyder att hon gillade mina produkter! Jag hoppas det här är nog färgglatt!

Sen har jag sytt fler bindor & trosskydd, här kan man se dem. Jag tror jag måste beställa hem mer flanell, börjar vara lite trött på den jag har, och dessutom går den åt oväntat fort. Det är roligt att jag har sådan ruljans med min försäljning att jag säljer allt jag syr! Jättekul!


Det här är experimenttrosskydd. De är tänkta att användas vid måttligt urinläckage, typ om man hostar och läckage kan uppstå, och man således kan byta direkt. De har flanell både utåt och mot huden för att vara luftiga eftersom de är tänkta att kunna användas "jämt". Sen är det ett lager frotté som kärna precis som i alla mina trosskydd. Vi får se vad den tilltänkta användaren tycker om dem. I bästa fall är de rent av vändbara :)


Slutligen. Tre par trosor. De som ser gigantiska ut är till mig. LG-trosan i storlek medium med en liten spets på för att det var kul. Sen två par hipsters i stl 98 resp 110 från Ottobre 06/2010. Tyvärr var jag får snål med vikresåren, så 98:orna blev alldeles för tight kring benen på 4-åringen. Förresten har båda töserna lika stora rumpor ungefär, så de kan ha 110:orna båda två. Så de mindre får kasseras, eller, jag ska fixa ny resår i benen och skänka bort till någon med en passande liten rumpa :) Tur nog har jag tyg kvar så jag kan sy ett par till, så vi flickor har varsitt par. Det är förstås mycket viktigt att kunna matcha underkläderna...


Annars är det fullt upp. Vi har varit sjuka i veckan, men nu är det bara lillbäbisen som inte riktigt är sig själv. Och två förkylda föräldrar, men det är inte mycket att göra nåt åt.

2 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad över din produktivitet! Fantastiskt fint alltihop!

    SvaraRadera
  2. Oj vilken produktion! Så snygga bindor! Den jag köpte från dig på syfestivalen är verkligen bekväm.
    Öppningen på mina namnväskor är ca 50 cm i omkrets. Tycker det går fint att få ner grejer. Kanske inte ytterkläder men annars så... =)

    SvaraRadera