söndag 2 januari 2011

Döskallar!


Det är coolt det här tyget. Jag vet inte vad jag tänkte som bara beställde 1 yard! Jag har samma i interlock, så det ska bli en body åt bäbisen och kanske typ tights åt något av barnen också.

Här är i alla fall tre döskalleblöjor, 2 XL och 1 L. De två stora är sydda på beställning, L-blöjan får min egen bäbis! Alla tre har vit fuskmocka invändigt. Nytt för denna gång är att jag har overlockat överkanten på fuskmockan, det blev fint, men är det finare än en vanlig fåll? Jag tror det, men jag har inte bestämt mig ännu :)

Sen blev det en väldigt snofsig orangerosa historia med den snyggaste uggleflanellen jag någonsin har skådat! Den här ska vi möjligen behålla själva, eller så säljer jag den. Det börjar vara dags att se över det egna blöjbeståndet, det går inte åt lika många blöjs längre, men å andra sidan är de flesta vi har för små åt honom, så jag måste nog sy lite mer.


Och Gott Nytt År! Om fem dagar börjar jag jobba igen, efter ett par år hemma. Så vi får se hur jag hinner med sömnaden då!

1 kommentar:

  1. Jag vill juh köpa massor med blöjor de är juh så snygga.... Undra om hunden går med på att ha blöja?!?!?! Eller Sabrina, jag menar hon är juh bara FEM ;)

    SvaraRadera