onsdag 29 december 2010

Barnens nyårskläder!


Barnkläder är fortfarande något av överkurs, men övar man inte så lär man sig väl aldrig, så jag övar på! Nu har jag färdigställt tre tröjor, en åt dem var. Tyget med husvagnar kommer från JNY, kantbandet är interlock från samma ställe.

Minibäbisen får en blåmönstrad tröja i storlek 86 med kuvertringning. Originalmönstret var en body, men tyget räckte bara till en tröja. Här är jag riktigt nöjd med halsringningen, det blev fint med kantbandet och tvillingnålen. Övriga fållar är sydda bara med tvillingnål.

Flickorna får rödmönstrade tröjor. Den största en smal modell i stl 116 fast något förlängd med raglanärmar (mittersta tröjan). Den lilla flickan får en tröja med vanlig ärm efter ett mönster i stl 98/104 som jag har ritat av en tröja som sitter fantastiskt fint på henne. Tyvärr blev inte mitt avritade mönster lika bra, halsringningen blev för stor. Jag hade kunnat sträcka kantbandet i halsringningen mer i båda flickornas tröjor, kanske gör jag om det, men troligen inte.

Oavsett detaljer som felar och är osnygga så är barnen nöjda. Tur att jag har så rara modeller :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det ser jättefint ut! Härliga nyårskläder!

    SvaraRadera
  2. Jättefina. Jag tycker fortfarande att kläder är svårt, men det är bara att öva och öva så lär man sig väl tillslut :)

    SvaraRadera