onsdag 25 augusti 2010

Vilken besparing!





Det här var ett kul projekt. Ett nytt mönster (Cloth Revolution - gratismönster!), och så gjorde jag dessutom en besparing bak - jag skarvade pul:en alltså :) Annars hade det inte räckt, men det var en irriterande stor bit kvar, så det här blev ju perfekt. Hoppas det funkar bara. Det sägs ju göra det!

Blöjan känns nätt och smidig. Inte så långa och otympliga baktabbar vilket passar oss utmärkt. Ska bli kul att prova. Jag kanske skulle väcka bäbis *hahaaaa*

Jag sydde en stickning från besparingen, ner runt ben-och-magresåren. Det blev riktigt bra tyckte jag. Uppe runt knapparna gick det knappt att sy ihop blöjan, så det hade inte gått att få en stickning där, så jag tyckte att besparingssömmen blev en bra avgränsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar