torsdag 5 augusti 2010

Jag har sytt väskor

Allt började med en tavla jag fick av mamma och pappa. Finaste marimekkotyget uppspänt på en ram. Då såg jag förstås behovet av att byta tyg på soffkuddarna, som var fläckade av välling, mjölk och diverse okänt gegg... Så det blev några soffkuddar.



Och då fick jag ju tyg över, och var bara tvungen att sy en liten väska. Den är till för att bära min Bibel i. Måttsydd :)


Och då blev förstås flickorna väldigt avundsjuka. Så vi drog iväg till Ohlssons tyger och fyndade stuvbitar. De fick välja själva. E valde märkligt nog det svarta tyget med röda hjärtan och jordgubbar på (annars är hela ungen rosa...) och AH valde det rosa tyget med katter. Sen har de varit med i utformandet av väskorna.


Man kan väl säga så här. Nu vet jag hur man INTE ska sy väskor! Men för att vara mina allra första sömnadsalster som inte typ består av endast gardinlängdsraksömmar, så är jag ganska nöjd :)

1 kommentar:

  1. Imponerad! Jag tycker det är svårt att sy väskor - hatten av för nybörjaren! :)
    - Anna

    SvaraRadera