torsdag 5 augusti 2010

De allra första tygblöjorna

Jag har lärt mig sy tygblöjor! Det var inte så himla svårt, jag fick eminent handledning till den första, sen gick det som på räls :)

Min allra första tygblöja, en Darling Diaper i storlek S! Grå mikrofleece som
innerlager. Det var inte så svårt faktiskt.



Sen har jag gjort några blöjor med en härligt turkos PUL. Först två Darling Diaper, stl S, med vit fuskmocka:


Sen kom jag på att jag skulle prova göra en Darligt diaper i stl M, med härlig rödrosa bambuvelour som innermaterial. Här sydde jag en extra stickning runt resåren för att jag upplevde att innerkanten vred sig för mycket utåt, med andra ord - risk för läckage.



Slutligen vill jag prova Fattycake-mönstret också, i stl M blev det. Den har vit fuskmocka invändigt. Betydligt mycket klurigare att sy var det dock.

2 kommentarer: