måndag 30 augusti 2010

Högproduktion

En till pocketblöja har sett dagens ljus. En mörkblå PUL med rödbrunblommig fuskmocka. Jag sydde enligt Darling diaper med modifierade mönstret så att jag tog det frontknäppta mönstret men gjorde sidoknäppning. Men det blev inte så bra. Baktabbarna blev för smala (men kortare vilket var bra), så det blev tight för knapparna, och framdelen blev blaffig i förhållande till bakdelarna. Jaja. Det är inget fel på blöjan, jag tror den kommer att passa utmärkt. Men det här mönstret blir det inte igen. Så här ser den ut i varje fall.


Sen har jag sytt två till formsydda från den gamla ncc-handduken :) En randig och en med segelbåtar på rumpan. Den senare fick ett a mitt fram, vilket hade varit ÄNNU roligare om bäbisens namn hade börjat på A. Jaja, man får inte vara så knusslig när man använder spillmaterial. Innermaterial är ikeas fleecefilt iris. Jag glömde att sy in fasta inlägg, så vi får se hur jag gillar de här.

Jag har ett problem med resåren i mina formsydda. Tycker inte den drar ihop i benresåren nog mycket. Kanske är frottén för tjock. Jag sträcker resåren massor, så det är nog inte det. Emellanåt sträcker jag den så den säger poff...

Segelbåtsblöjan...


och den randiga...


Dessutom satt jag häromkvällen och knåpade lite med äldsta dottern, då tog jag mig för att "designa" en liten väska för att bära vinflaska i. Blir en fin julklapp tänker jag mig. Inte i det här tyget kanske, det var inte så kul, men bra att öva i.


Och så lite akut, och på förekommen anledning. Bäbis får nya tänder och dreglar nåt infernaliskt. Vi behövde fler dregellappar, så jag sydde ihop två stycken. Fleece på baksidan och nån slags velour fram. Tadaaaa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar