måndag 15 november 2010

Ett gammalt förkläde...

Just nu finns det inget färdigsytt. Jag har massor med projekt igång - en body åt bäbisen, den börjar närma sig färdig, ett par muddbyxor åt samma bäbis som ska muddas, tio + fem beställda blöjor som har väntat och väntat och väntat på att få hem dels fuskmocka och dels knappar. Fuskmockan kom idag, i alla fall delar av den, så nu kan jag i alla fall jobba vidare med blöjorna.

Så. I brist på nåt nytt roligt att blogga så ska jag visa ett förkläde som jag sydde i somras åt min svåger när han fyllde 40 år. Det var i princip det första jag sydde, så man ska inte titta så noga, men det var en kul present ihop med temat som var matlagning (han fick en gasolgrill bland annat). Temat kommer sig av att han inte kan laga mat men har lovat att stå för matlagningen i deras sällskap på nyårsafton (syrran å sin sida har lovat att sy sin egen festblåsa, vi får väl se hur de går klädda, och vad de äter...)



Tyget köpte jag på Ohlssons i varje fall. Mönstret komponerade jag utifrån ett förkläde jag hade hemma, fast jag förlängde det något eftersom han är ganska lång.

1 kommentar: