onsdag 10 november 2010

En väldigt grön laptopväska



För tusan. Jag ska ju börja jobba snart. Då behöver jag en väska att frakta min laptop i. Det har jag planerat lääääänge att sy, men det har liksom inte blivit av. Men nu. Igår kväll tog jag itu med projektet. Mönstret är egenkomponerat efter inspiration från det mönster från tk-design som jag sydde skötväska av tidigare. Fast jag valde lock på väskan i stället för dragkedja. Och så är den fodrad med liggunderlag för att skydda datorn bättre.

Tyget är fantastiskt! Ett loppisfyndat gammalt påslakan.

Mindre fantastiskt är själva sömnadskonsten... Men jag är hyfsat nöjd ändå. Hörnen blev inte så bra, och så glömde jag sätta i knappar på framdelen innan jag sydde ihop den. Så nu planerar jag att sy fast knappar utanpå och sy i knapphål. Hur nu det ska jag till. Slutligen behövs lite handsömnad på några ställen för att dölja några små skavanker. Men så här ser den ut nu i varje fall. Det var ett skojigt projekt, och så fick den ett matchande näsduksfodral också...





Projektets lärdom: Mimpen ska inte vara så jäkla lat, utan orka ta fram strykjärnet. Det skulle nog ha gjort finishen lite bättre...

3 kommentarer:

  1. Åh vad snygg! blir inspirerad att leta tyger på loppis nu! Vad mycket du gjort sen sist jag kollade här, jättefina grejer! Kul att det går så bra och att du blivit företagare också :-)

    SvaraRadera
  2. Läckert, läckert! Väskor är jobbiga att sy tycker jag. Antagligen därför som jag fortfarande inte har något datorfodral trots stora planer. :)

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt! Du har inte lite tyg över... vi kan ju trada något? Vill också sy!!! :)

    Näe, nu ska jag fortsätta lägga in dina pocketblöjor i shoppen!! :)

    SvaraRadera