söndag 26 september 2010

Matchande syskon!

Jag har uppenbarligen aldrig nog med tyg för att matcha alla tre barnen. Men väl två i taget :)

Här i ett lilaprickigt tyg från Myllymuksut. En tröja i stl 80 ungefär och en i 98/104. Fast den senare blev faktiskt lite tight åt mellantjejen. Den funkar, men jag ska inte sy fler i det mönstret. Och så en dregellapp också, med lite skarvar, men det blev bra ändå. Den har vit mikrofleece bak.



Jag har tidigare sytt två tröjor, till stora tösen och lillebäbisen, i det här tyget. Nu blev det en dregellapp också.


Det är skojigt att sy lite kläder. Men klurigt. Det blir i regel en hel del sprättande, och resultatet lämnar en del att önska. Om man kollar nära. Så gör inte det :) Fast jag är ändå riktigt nöjd, med tanke på mina tidigare sömnadskunskaper så ger jag mig själv godkänt! Man lär sig mycket på varje grej man syr. Sannerligen!

3 kommentarer:

  1. åh va gulliga dem kommer bli i den rosa syskonmatchen !
    vilket dreggelmönster använder du?
    mina får itne så bra "pös" som dina ser ut att få.. super fina !

    SvaraRadera
  2. Lene, jag har ritat av det av en kompis (ovanstående pyssellycka :) ) och sen modifierat det lite för att vändsy dem. De första jag gjorde blev för blaffiga och gigantiska, men nu är jag nöjd. Du kan väl mejla eller pm:a din adress så ritar jag av det åt dig?

    SvaraRadera