tisdag 19 oktober 2010

Godispåsar och regnbågar :)

Fler tygblöjor!



Den här är en åt min egen bäbis! Spring green-pul och så en godispåseliknande underbart gosig flanell som jag köpt på etsy. Det är storlek L, fast med lite förkortade baktabbar. Notera de roliga knapparna!



Och den här har jag sytt på beställning. Raspberry-pul och beige fuskmocka. Storlek Medium.

Och av spillmaterial som blev över sydde jag en NB-blöja med lite besparing på baktabbarna. Jag tycker det blev lite kul, en regnbågsaktig blöja. Grymt söta blir de, newborn-blöjorna! SÅ den här är till salu om någon är intresserad!



Sedan vill jag avsluta med ett inlägg jag sydde tidigare. Ett lager bambufleece, ett lager flanell. Snyggt, men suger nog så lite tyckte jag. Två lager bambu får det bli nästa försök! Det får fungera som booster i stället!

1 kommentar:

  1. Så fina! Håller med om att nyföddingblöjorna är supersöta!!

    SvaraRadera